99 saker jag vill göra.

Och lite till ändå.

Jag drömmer för mycket, jag drömmer för stort, sa jag till min kollega. Fast hellre det än att inte drömma alls, tänkte jag.

Det har hänt mycket den här veckan. Jag har festat lite för mycket, bestämt mig för att fortsätta plugga till sjuksköterska - och faktiskt sökt till högskolan igen, satt psykologtankarna lite åt sidan, suttit och funderat på vad jag verkligen, verkligen vill med livet. Jag har träffat en kille jag har kollat in i två år, med världens finaste ögon, jag har fått tag i Twilight-biljetter, till premiären givetvis. En släkting har gått bort, och vi har sörjt över att inte ha honom i våra liv längre. Jag har shoppat, fixat en date till en kompis, och slutligen har jag bestämt mig - jag ska flytta hemifrån.

Det är dags för mig att släppa taget, prova mina egna vingar. Jag vill inreda, köpa möbler, köpa en ny säng, köpa köksmaskiner och inreda lite till. Jag vill välja gardiner, fixa nya lakan, slipa stolar och köpa köksbord. Jag vill hitta en fin matta, köpa nya grejer till mitt framtida badrum. Jag vill köpa en dammsugare, en damvippa, en mopp och en rosa mopphink. Jag vill hänga upp alla mina tavlor, planera och planera om. Jag vill köpa en fin klocka till vardagsrummet. Jag vill köpa pizza till alla som hjälper mig att flytta, jag vill förälska mig i min framtida lägenhet.

Men jag har förstått att jag får drömma ett tag till, för det är svårt att hitta en lägenhet. Men jag ska leta allt vad jag kan, varje ledig stund. På alla möjliga hemsidor. Jag ska ställa mig i bostadskö. Jag ska kolla anslagstavlor och med folk jag känner. Sen vill jag träffa honom igen, han med fina ögon.

Och mina fina vänner, jag förstår att detta kommer som en chock. Don't worry, det är lite av en chock för mig med. Jag har ju aldrig riktigt känt att jag behöver flytta hemifrån, känner inte det nu heller egentligen. Jag trivs med mamma. Men nu känner jag mig sådär mogen, mogen för att bo själv. Mogen för att laga min egen mat i mitt eget kök, mogen för att städa min egen toalett, mogen för att tvätta varje vecka och att helt enkelt bli vuxen. Jag längtar så jag dör.

Och jag känner, att jag verkligen vill träffa han med de fina ögonen igen.

Trackback
RSS 2.0