Apple, apple, sib.

Idag har jag varit barnvakt i tre timmar, och Niloufar sov två timmar av dessa tre. Hon somnade bredvid mig i min säng, eller ja på mig, men flyttade efter 1 timma så hon låg bredvid mig. Fick väcka henne för hennes lunch var redan en timma försenad. Det var så himla gulligt, och på ett sätt kände jag mig älskad. Hon måste ju känna sig trygg hos mig eftersom hon alltid somnar när jag håller om henne. För mig är det kärlek. Barn är så bra på kärlek, för dem är det inte komplicerat som det är för oss. För barn finns det inga krav, det finns inga förväntningar som kan leda till besvikelse. Barn älskar och blir älskade tillbaka.

Idag har jag tänkt mycket på familjer som har det svårt, på de jag känner som går igenom en svår tid i livet just nu. Jag har fällt tårar för alla de som kämpar. Det hjälper inte, men det behövs. Ibland. Tårar kan vara bra ibland.

Imorgon ska jag vara barnvakt hela dagen och i helgen ska Hamid hälsa på. Längtar! Hoppas bara att det blir av nu, och att det inte blir som sist. Hopp, det är något man aldrig ska ge upp.

Jag har sedan februari försökt lära Nilou att säga äpple på persiska. Sib. Men hon säger alltid apple när jag säger sib. Sib, säg det. Låter så lätt, barn borde ha lätt för att lära sig det. Men nej, Nilou ville inte. Tills idag. Jag diskade och var i min egen värld. Hon sa apple. Jag reagerade inte. Hon sa det igen, jag reagerade inte. Sib. Det var Nilou, hon ville fånga min uppmärksamhet! Så hon kan det lilla busen. Som min mamma brukar säga: om man vill man kan.

Sol och värme. Solglasögon och ballerina. Här är våren kommen och vi njuter fullt ut! Jag firade detta med en ny kjol som jag har kollat in sedan dag ett men som har varit ett gränsfall. Ett ziggygränsfall. Men jag bestämde mig för att den är fin då jag hittade den på rea, haha. Jag och reor, vi går väldigt bra ihop:) Jag har även inhandlat massa bebiskläder, inte bara till vår bebis som kommer i juni utan även min favorit Leon<3 Min tuffing, jag saknar honom så mycket redan.

Nu måste jag sova, ska upp tidigt. Hörde att det regnar i Borran, usch. Här är det ju 20+.

Hoppas på uppdatering på www.shervs.blogg.se Kära läsare gör mig en tjänst, gå in på länken och kommentera det sista inlägget. Skriv att det är dags för uppdatering nu, tror han behöver ta sig ur sin svacka.

Godnatt<3

Kommentarer
Postat av: Anonym

va kul med update :) forstätt så maralii, ses snart! xx sandra

2011-04-14 @ 23:24:53
Postat av: Heidi

svar: Nej du är jätte fin på det kortet! det är ja som ser hemskt ut där, därför ändra ja ljuset och så på den haha. så söt du är, ja det va jätte mysigt tkr jag med :) tack så mkt! att du tkr att vi är kreativa haha :D saknar dej med <3



Ja, tårar kan vara bra ibland, det får en att tänka till ännu mer <3 Så underbart att ni har 20+ här har det ju som sagt vart regn ja , så boring :( hoppas du får en underbar helg hos hamid. hälsa honom från mej :) älskar deej <3

2011-04-15 @ 09:31:10
URL: http://hejdilicious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0