En helg i Paris..

.. eller i Norwich, med Hamid. Nästan lika bra. Om inte bättre.

Jag har haft en underbar helg med Hamid, en äkta turisthelg. Jag har för första gången fått känna på hur det är att möta upp honom, och hur det känns att bli lämnad. Jag åker ju som bekant alltid till honom, varesig det är Sverige-Dubai eller Norwich-London. Men jag bryr mig inte, jag hade åkt även om det hade vart Tellus-Mars. En lycklig Maral i fredags förvandlades till ett depressionsfall igår. När vi var på tågstationen. Det är så tråkigt att komma tillbaka till ett rum och vara själv, äta alla dagens måltider själv, ha minnen på exakt varje gata i Norwich (alla gator jag kan då) och tänka att såhär ska det inte vara, vi är unga, varför får vi inte vara med varandra varje sekund av våra liv? Allt sker ju av en mening, och jag vill gärna tro att jag och Hamid alltid har en distans som hindrar oss från att vara med varandra hela tiden av en anledning. Det måste ha en mening. Men jag vill så gärna att vi ska slippa säga hejdå, jag vill så gärna höra: så levde de lyckliga i alla sina dar. Och det kommer jag få höra, efter mitt sagobröllop i Dubai. (Detta ska alltså ske efter min 25 års dag, för er som blev lite oroliga hehe).

Mitt underbara år i frihet börjar närma sig sitt slut. Och det gör ont i mitt hjärta. Jag vill fortsätta leva i frihet, jag vill göra vad jag vill, när jag vill utan att tänka på någon eller något. Jag vill leva varje sekund utan att tänka på morgondagen, jag vill njuta som om det vore sista dagen! Jag vill fortsätta prova på nya saker, jag vill vandra på okända gator, jag vill träffa nya människor. Jag vill dansa barfota hela natten lång på stranden i Thailand, jag vill dricka goon i Australien utan att tänka på bakfyllan dagen efter, jag vill shoppa utan att tänka på morgondagen, jag vill sola när jag vill. Jag vill äta frukost hur sent jag vill, vill till och med äta lunch istället för frukost, jag vill upptäcka nya saker, jag vill sitta med Saska och äta vit kitkat i nyfunna parker, jag vill äta chips med henne och skratta hela natten, jag vill vara galen utan att tänka på vad folk ska tycka. Jag vill träffa Hamid när jag vill, åka till London när jag känner för det, jag vill krama honom i timmar när jag har saknat honom, jag vill träffa honom på flygplasten för en puss och sedan åka vidare. Jag vill, jag vill, jag vill så gärna fortsätta leva i frihet, som en fågel som upptäcker världen. Jag vill flyga fritt, jag vill leva.

Jag vill så mycket, jag vill samtidigt åka hem till Sverige, spendera en hel sommar i Borås. Jag vill pussa Leon och Sharis mage oavbrutet, så mycket jag vill, jag vill umgås med Sheila och Shervin, vill att vi åker runt i bilen och bestämmer oss för att åka till Alingsås för att vi har tråkigt, jag vill åka till Donken mitt i natten och äta cheeseburgare, jag vill åka till Max med Sheila och Shervin och beställa "tre morotskaka". Jag vill ha shoppingrundor i knalleland med min mamma och min syster, jag vill åka till Göteborg med min bror, jag vill på långa promenader runt Almenäs med pappa, jag vill ha chipskvällar med mina tjejer, jag vill bada, jag vill uppleva Sverige. Jag vill ha grillkvällar hos min khale, jag vill skapa nya minnen med alla jag älskar. Jag vill jobba för att få erfarenhet, för att övervinna ytterligare en utmaning, jag vill studera, jag vill bli färdig sjuksköterska för att sen fortsätta uppleva livet. Jag vill, jag vill så mycket.

Jag har så mycket fint att titta tillbaka på, så mycket att berätta för mina barn och barnbarn, men jag har även så mycket att se fram emot. Livet är så spännande, det är något jag har insett iår. Det är något jag verkligen ska ta vara på.

Jag ska ladda upp bilder senare idag, saknar er därhemma!! Puss<3





Donken<3



I bilen på väg till Alingsås..









Grouphug i Alingsås:)



Kebab en kylig sommardag:) Tror nog det var början på hösten



:)



Farzane skulle åka tillbaka till huvudstaden:(



Jag och joon<3



Mm, crepes:) Vi hade köpt Sharis fina brudklänning i Göteborg den dagen:)



Festa bör man, även på sommaren:)






<3


Kommentarer
Postat av: Hossein Akbari

vaaaaaay! khak be goram.. Yehoi esas kerdom ke darom mioftam... haha fan va mycket du vill då! ahhh hahha nee skämt o sida du skriver skitkasst! hehe alltid lika kul o läsa o edm sexiga bilderna är ju bara för mikke.. ha de bra snigging vi ses snart grrr love terekondam ;)

2011-04-19 @ 00:08:54
URL: http://nonlavashbakabab.blogger.com
Postat av: Saska

Åh vad mysigt ni måste ha haft det :) Det kommer bli så roligt när du kommer tillbaka då ska vi käka och åter käka som vi ju faktiskt är så otroligt bra på :D Jag saknar vår älskade vita KitKat så himla mycket :( Någon gång får vi väl äta den igen :D Pusspuss love <3

2011-04-20 @ 22:17:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0