C'est la vie..

Livet känns underbart just nu. Det känns bra när man gör bra val i livet. Jag har en livsglädje som jag inte haft tidigare. Alltså jo, visst har jag alltid livsglädje, men det här är på ett annat sätt. Jag känner mig ganska vuxen. Fast det är väl egentligen på tiden. Det är de små sakerna som gör mig så glad. Som att Hamid ringer och säger godnatt, eller att jag hör alla prata engelska ute, vilket påminner mig om att jag faktiskt är i ett annat land. Jo, jag gillar verkligen det här.

Idag vaknade jag halv fem, och min första tanke var nej hon kan omöjligt ha vaknat. Jo visst hade jag rätt, det vara bara en mardröm jag hade haft, så jag somnade om och vaknade klockan sju igen. Haha visst, tänker alla ni som känner mig väl. Morgontrötta Maral. Men jo, jag klarade faktiskt det, och jag borde göra det här oftare. Jag gillar att se på när världen vaknar. De få gånger jag är vaken själv då, för oftast vaknar jag ett halvt dygn senare än resten av världen. Aja, nog om det.

Vi gick igenom hela morgonrutinen, sen hade jag en stund för mig själv, vilket kan vara ganska skönt det också. Jag lyssnade på min youtubelista som Jessica har gjort (Shervin och Jessika har också gjort varsin) och tjuvåt av godiset jag har köpt till Hamid. Konstigt att man får skuldkänslor. Jag menar, Hamid har ju ingen aning om att jag har köpt godis till honom. But still. På eftermiddagen tog vi en halvtimmes promenad till stan, det var först då det faktiskt gick upp för mig att jag är i ett annat land. Engelsmän vart man än kollar, och den här staden är precis som i alla brittiska filmer. Människorna också, vill inte påstå att känslan för mode är särskilt stark här. Det är plusgrader ute, 8-9 grader ungefär, och folk går i vårkläder! Då menar jag strumpbyxor (tunna), shorts, tröja och en tunn, tunn kofta. Hallå, det är inte 20 grader. Jag gick med jacka och halsduk. Och jag är ändå van vid kyla. Nej jag orkar inte med att frysa, det hör väl till att man gärna skippar det när man är 20 plus. Haha.

Vi gick alltså till stan som påminner om gamla stan i stockholm. Norwich har cirka 100 kyrkor, och måste säga att det är en av de absolut mysigaste ställena jag har varit på. Det påminner ganska mycket om Polen faktiskt. Vi fikade, gick till children's library och i sann au pair-anda fångade mina ögon upp en reklam om Kripple (om jag minns rätt), en figur som ska uppträda där på fredag. Så det blir väl en utflykt på fredag antar jag.

Nu är det alltså bara 3 dagar kvar tills jag ska träffa min kärlek<3 Kan inte riktigt fatta det, men det gör jag väl på lördag. Saknar er därhemma, men vi syns ju snart eftersom att jag ska ha besök nästan varje helg haha.

With some english love<3





Utsikt från mitt rum.



Såhär snygg var jag idag. Antar att ni tycker att jag är snygg, vill iaf tro att ni tycker det.



Youtube - Rihanna. Oslagbart.



En av många vackra kyrkor.


Jag ser massiv ut. C'est la vie, I guess.



Ser ni den lilla röda pilen vid den vita dörren med blått över? Där bor jag nu:) Lägg märke till "fickparkeringarna".


Kommentarer
Postat av: Jessika Sköld

Jag ÄLSKAR överkastet på "din" säng. Verkar va hur mysigt som helst där i England!



P.s Älskar dig också, inte bara överkastet <3

2011-02-23 @ 14:54:10
Postat av: Heidi

Så mysigt det verkar vara där! :D och jätte fina bilder du lagt upp :) och JA, du var snygg på bilden hihi ;) Vad är det för morgonrutiner ni brukar göra? :D haha jag blev lite nyfiken sådär bara :P

2011-02-23 @ 22:41:41
URL: http://hejdilicious.blogg.se/
Postat av: Mehdi

<3

2011-02-24 @ 14:28:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0