Femton kilogram. Och en hårborste.

Jag slutar aldrig förvåna mig själv. När vi skulle iväg på vår halva-jorden-runt-resa i höstas planerade jag lång tid i förväg. Jag packade lite över en månad innan vi åkte och ändå hade jag panik när vi var på flygplatsen. Väl framme i Australien insåg jag att jag hade glömt det jag inte fick glömma, min hårborste. Det var väl tur att vi fann Woolworths. Och nu sitter jag, 27 dagar innan avgång, mer avslappnad än någonsin och tänker, vadå? No worries liksom. Jag tror att Shervin har haft dåligt inflytande på mig. Eller det kanske är bra? Den här resan är ju längre än den till Australien och Thailand. Inte avståndsmässigt, men tidsmässigt. Vad händer med mig?

Vi har ju en tradition, varje gång jag reser hjälper Jessica mig med packningen, Sheila fixar mitt hår (de gånger jag har åkt till Dubai), Shervin har varit hemma hos oss och ständigt påmint mig om att slappna av och Shiva har nästan varje gång varit hemma hos mig sista natten och vi har lyckats hålla oss uppe varje gång. Ja, jag älskar att stå i centrum.

Den här gången är Shervin (www.shervs.blogg.se) inte här, men jag ser inga svårigheter med att han ska be mig ta det lugnt via skype, eller vad säger du Jervs? När det gäller packningen får jag nog välja resväska snart, som sagt, det blir att jag reser med stil den här gången. Ingen ryggsäck och inget som påminner om en ryggsäck. Det ska vara en rymlig resväska, med hårt omslag och hjul. Jag längtar.

15 kilo för två och en halv månad, datekläder, jobbkläder, kläder som ska tåla alla väderlekar och lekar, partyoutfits, bekväma skor, snygga skor, högklackade skor, smink, smycken, presenter. Jag upprepar: 15 kilo. Femton kilogram. Hur ska detta gå? Och just det, hårborste.

Det får bli krismöte med Jessica snart, hon måste få igång mig. Missförstå mig rätt, jag är väldigt förväntansfull och jag räknar sekunderna tills jag ska åka, men på ett sätt är det inte bara en resa det är ju faktiskt ett jobb också. Okey nu blev det här en alldeles för lång historia om min packning.

Vi har ju lyckats alla andra gånger, varför inte den här gången?




Kommentarer
Postat av: Saska

Hahahahaha gud vad längesedan det känns som att det var vi två var hemma hos dig och skulle packa inför Dubairesan :D (snygg bild förresten)

2011-01-24 @ 23:52:49
Postat av: Heidi

ojj jobbigt när det bara får vara 15 kg. men se det positivt du kommer dit med lite grejer och sen får du helt enkelt be hamid betala den extra resväskan när du ska hem om du köpt massa grejjer där borta :P ne ja vet inte hur positivt detta lät haha whatever :P nu ska ja snabbstäda, vi ska ju träffas snart haha :D <3

2011-01-25 @ 11:33:23
URL: http://hejdilicious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0