Framtidens prinsessa.

Sitter med resväskan på golvet, datorn i knät, Ryanairs hemsida uppe och Maria Montasamis syster på tv:n. Hon letar efter sin prins i Ockelbo, ja någonstans måste man ju börja. Själv har jag hittat min prins, och det är exakt tre veckor kvar tills jag är i samma land som honom! Rent hypotetiskt, om Hamid är min prins så borde jag alltså bli prinsessa om (läs när) jag gifter mig med honom. Alltså kan jag räkna med ett sagolikt bröllop. Ska jag satsa på Dubai, Sverige eller England? Off track I know, men det är lätt hänt.

Idag har jag gett mig på det där med matlagning igen, en persisk rätt som innehåller en hel del vitlök. Tur att jag inte har en date imorgon. En rätt från norra Iran, och -om jag får säga det själv- maten blev perfekt! Min mamma håller i alla fall med. Jag fick perfekt ris med en perfekt yta (tahdig). Jag börjar lära mig det här.

Jag har nu, alltså 21 dagar innan avgång, insett att jag borde börja packa. Detta görs i följande ordning: en genomgång av min garderob (kläder, skor och smycken), sedan en genomgång av Sharis garderob (framförallt kläder), och slutligen en genomgång av mammas garderob. Om en stund ska jag upp till vinden och hämta min resväska men innan det ska jag gå igenom alla papper som jag måste ha med mig. Det är en hel del att tänka på nu.

Ikväll ska Ellie ("värdmamman") ringa mig och igår började de fixa mitt rum. Det här går alltså framåt. Imorgon ska jag jobba, vilket innebär mer shoppingpengar i London! Det tar emot lite att behöva jobba på en avdelning som är långt ifrån min favorit. Men, med extra betoning på men, jag kommer nog inte klaga riktigt lika mycket när jag står utanför New look, på väg till forever 21 för att sedan göra ett stopp på Primark, med tre påsar i min högra hand och två i den vänstra med Londons finaste kläder i! Då kommer jag vara tacksam för alla dagar på jobbet då jag har slitit och svettats mer än någonsin, bortsett från Londonshoppingen då för den kommer nog bli svettigare.

Love.









Jag i mitt esse: shopping





Min prins<3 Snart även prins för ert land?


Kommentarer
Postat av: Saska

Det verkar som att det kommer gå åt en hel del pengar i England, så se till att jobba så mycket du bara kan. Jag tycker dessutom väldigt synd om Hamid om du tror att han är en prins, det kommer nog bli väldigt dyrt för honom :D

2011-01-30 @ 20:17:11
Postat av: Mehdi

Jag tyckte att jag skymtade Ullared påsen gömd där bak...

2011-01-31 @ 16:48:36
Postat av: Heidi

så duktig du är med matlagning :D ja ser framemot att få smaka nån gång, du borde laga mat till dina vänner innan du åker hihi. Alltså du kommer få så underbart roligt! och jag ska lätt komma och hälsa på dej och shoppa tillsammans med dig :D:D

2011-01-31 @ 21:34:05
URL: http://hejdilicious.blogg.se/
Postat av: Sheila Rashidi

Min fina kusin! Du är så duktig, är stolt över dig och önskar dig det bästa livet :)

Älskar dig <3

2011-02-04 @ 09:14:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0