Just got one life and this I've learned, who cares what they gonna say?

Du går till de stora byxorna på torget. Till vänster har du honom. Han är lång och välbyggd. Han är fin. Finast där. Och tänka sig, att min syster, mamma och moster hittade honom. Min turkiska pojkvän. Bland alla människor. Fast han fick ingen puss. Och han är egentligen inte min pojkvän. Världen är liten ändå.

Nu skrev en vän till mig som jag lärde känna i England. Du lever mitt drömliv sa jag till honom. Han har bott överallt, jobbat, studerat, varit au pair, lärt sig olika språk. Han är så charmig. Och har ett hjärta av guld. Han ska flytta till Polen, ett av de vackraste länderna jag besökt. Jobba som turistledare på en italiensk byrå, nämnde jag att han är spanjor? Han utmanar alltid sig själv och det beundrar jag honom för. One day you will live your own dream, start by writing a list. Start easy. Det gjorde min dag.

Han har rätt så jag ska skriva en. Sen ska ni få läsa den. Vi skrev ettan tillsammans: learn spanish. Easy enough. Bara ett helt nytt språk. Och innan vi sa hej då, innan jag önskade honom lycka till så sa han - and another thing, don't forget to look for flights to Krakow. That's an easy one aswell. Easy, frågade jag. Yeah, maybe not if you're considering walking, but flying is easy. Don't forget. Det hade varit trevligt. Väldigt trevligt.

Jag ska titta på detta. Sen ska jag fortsätta skriva min lista. Mitt livs lista.

Och angående bilden: inte för att jag är särskilt troende, but anyway..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0