Gammal kärlek rostar aldrig.

Livet. Vad vackert det kan vara. Och så spännande. Pratade med min favorittant idag. Hon sa: gammal kärlek rostar aldrig. Att ge en person en andra chans kan vara det bästa man har gjort i livet. En annan sa kärlek? Det är inte viktigast. Ett långt lyckligt äktenskap består av gemensamma intressen. Det är viktigast. En tredje sa ett lyckligt liv är ett liv man delar med någon. Du blir ensam så småningom ändå. Man dör ifrån varandra.

Visst bör man ta vara på de dagar man har tillsammans? Ju mer jag är ifrån honom, desto mer inser jag hur felfri han var. Hur perfekta vi var tillsammans. Hur perfekt han var för mig. Hur stark vår kärlek var. Men tydligen var den inte så stark som jag trodde.

Jag undrar om jag inte är förbi mitt-röda-hår-stadie? Ska jag bli ljusbrun?

Jag var så lycklig när jag fick vara med dig. Du var den enda som kunde få mitt hjärta att le.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0