Never make a girl fall for you, if you're not ready to catch her.

Alla hjärtans dag. Visst, det är som många säger, en dag för affärerna. De får chansen att sälja massa onödiga saker (läs nallar). Men för mig är det en vacker dag. En dag fylld med kärlek. En dag man får chansen att visa sin kärlek extra mycket. Vart ligger felet i det?

För mig är det heligt. Jag känner att jag borde vara bitter. Spyr på alla statusuppdateringar på facebook om hur alla älskar varandra och inte kan leva utan varandra. Visst, köpte vi ite mat på subway, vi köpte inte dillchips och cola, vi hyrde inte samma film och vi pratade inte i telefon i timmar. Vi kollade inte på samma film, från två helt skilda platser på denna jord. För att känna att vi ändå var med varandra, precis som vi brukade. Vi pussades inte i telefonen och jag fick ingen kärlekförklaring. Vi gjorde inte som vi brukar. Jag och han alltså. Men det har ändå varit bra.

En dag med mina tjejer, jag fick blommor och choklad och jag kollade film med två favoriter, Jessica och Heidi. Så det blev bra ändå. Jag är singel och gillar fortfarande alla hjärtans dag. För mig är det heligt.

Och om du som kille läser detta - vilket jag tvivlar på att jag har, manliga läsare alltså - tänk en extra gång på min rubrik.

Och en sak till - be the kind of guy you would like your daughter to be with.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0