A goal without a plan is just a wish..

.. and maybe a dream, but soon to come my reality.
 
Ah, vad jag har velat. Fram och tillbaka. Studieuppehåll. Hoppa av. Jobba. Leva livet. Ta ansvar. Bli vuxen. Vara ung. Trygghet eller risk. Leva drömmen eller göra det jag förväntas göra.
 
Sen insåg jag att det är mitt liv, och ingen förväntar sig något. Alla omkring mig, de som betyder något för mig och de vars åsikt jag bryr mig om, de vet hur jag är vid det här laget. Det vet att jag är spontan, att jag älskar livet mer än något annat och faktiskt vill göra allt för att utnyttja varje lite sekund på denna jord. De vet att jag gör det jag vill och det som känns rätt, att jag gör det jag känner för.
 
Så talade jag med en mycket klok kvinna, och hon sa, lev livet för dig själv. En annan sa - jag tror på dig. Sen talade jag med mitt hjärta. Mitt hjärta som är målat i Englands färger. Mitt hjärta sa London. Så nu har jag bestämt mig. Jag ska söka jobb, hitta lägenhet, jobba hela sommaren och spara pengar. Sen ska jag flytta till London i september. Det är vad jag vill. Och det är vad jag ska göra. Jag ska följa mitt hjärta.
 
Nu väntar alltså en spännande resa, återigen, i mitt liv. Nu är det inte längre en Norwichandme-blogg. Nu är det en Londonandme-blogg.
 
Nu hoppas jag att går enligt mina planer. Jag hoppas verkligen.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Heidi

Låter som en bra plan! Jag är så glad för din skull att du ska göra detta <3

2012-07-01 @ 11:13:33
URL: http://heidiemilia.blogg.se
Postat av: katja

men ååhhhh ja vad bäst av dig! man ska gå på känsla!

2012-07-04 @ 19:17:32
Postat av: minaytterligheter

Det där låter härligt!

2012-07-08 @ 20:21:34
URL: http://minaytterligheter.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0