I won't let you break my soul.

Jag drömmer mig bort. Till alla somrar i Iran. Till allt vackert och allt roligt jag har upplevt där. Jag drömmer tillbaka till min första kärlek F och minns de vackraste dagarna i mitt liv.

Jag drömmer om att få gå på Tehrans gator, andas in den förorenade luften och längta hem till Sverige och friska andetag. Jag drömmer om att äta ice-pack (världens godaste glass) och att äta iransk mat. Åh jag längtar efter att sitta flera timmar i trafiken och svettas medan jag får se landets vackraste sidor, jag vill flirta med killen i bilen bredvid, jag vill gå på förbjudna fester (fester med en blandning av tjejer och killar, och alkohol är strikt förbjudna) jag vill gå på bröllop. Jag vill shoppa saker jag aldrig kommer använda, jag vill gå till garagemarknaden och fynda, jag vill pussa farfar. Jag vill gå på bio och äta solrosfrön, jag vill dansa till persisk musik och jag vill följa persiska serier. Jag vill känna mig självständig när jag vågar ta mig runt själv, jag vill känna väggen av värme när jag kliver av planet. Jag vill så gärna till Iran!

Om två månader kommer jag nog sitta på planet hem, till Iran alltså. Men än är det inte bestämt. Hoppas.

Fram tills dess, för att inte sakna alltför mycket ska jag på en kryssning. En persisk, i Stockholm. Kan det bli bättre liksom?

Ps. Jag lovade ju att mitt ex inte skulle nämnas lika mycket:) ds.


Kommentarer
Postat av: Sheila

Du är så duktig min älskling!! Du är värd det allra bästa livet och just nu lever du det. Glöm inte att stanna upp och njuta emellanåt. Jag älskar dig!

2012-04-18 @ 13:10:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0