I choose to be happy.

Jag minns när låtarna vi brukade lyssna på spelades på radio. Eller på en fest. Jag mindes alla gånger jag var i Dubai, alla dagar vi spenderade tillsammans i England. Jag inser att jag inte längre bryr mig. Att jag gillar de låtarna för att det är just bra låtar. Att jag inte längre tänker på honom på det sättet. Jag har börjat hata honom på så många sätt. Främst för att han hade hjärta att göra så. Jag hatar honom för hur han har betett sig. Jag hatar honom för alla djupa sår han lämnade oplåstrade. Och jag älskar mig själv för att jag har insett. Insett sanningen om honom. Jag älskar att jag hatar.

Nu för tiden lyssnar jag på Adele, den starka rösten vars låtar jag grät till. Nu höjer jag hennes låtar i bilen och sjunger med. Sjunger med, med ett leende på läpparna och tackar henne för att hon hjälpte mig komma över honom.

Och nu gör jag nya minnen till nya låtar.


Kommentarer
Postat av: Heidi

bra plan där hjärtat! är så stolt över dig att du är så stark! älskar dig <3

2012-10-02 @ 08:55:55
URL: http://heidiemilia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0