Jag vakat många nätter, förvandlat med mig själv. Jag har sgt du borde lämna denna mannen nu ikväll.

Det har tagit allt för många år för mig att äntligen bli fri.. (Åh vad jag älskar Linnea Henriksson!)

Jag sitter på jobbet och pluggar mellan varven. Stressar över att det bara är en dag kvar till tentan och får lite ångest som vanligt. Sen inser jag att om jag klarar den här minitentan så har jag bara ett år kvar, en termin med bara praktik och en termin med tre sluttentor, slutexamination och lite c-uppsats på det. Sen är jag sköterska. Och ja, jag ska ge det en chans. Det är det ju värt. Om inte annat så kanske jag finner min framtida man på sjukhuset, en sexig, ung läkare med välbyggd kropp och gröna ögon. En man. Jag har iofs redan hittat honom men han är inte läkare. Ingenjör men det duger ju också. Sen är han inte min.

Men det ska han nog bli en dag om jag får välja.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0