För jag är lyckligare nu.

Det finns mycket jag gillar med mitt jobb. Och en del jag inte gillar med det. Men ibland har man en sån där natt, då en tant går för långt med personliga angrepp. Men med lite tålamod kommer man långt. Det är då, när man kommer till nästa tant, tar ett djupt andetag, letar fram ett leende och möter en glad tant i rummet, det är då man uppskattar sitt arbete. Men de gånger man får en stund över och kan sitta ner hos den äldre, och lyssna på hennes livshistoria, det är då man verkligen älskar sitt jobb. Alltså verkligen.

Jag älskar alla kloka ord de säger, alla goda råd de ger. En tant sa till mig inatt att livet Maral, det är för kort. Tänk aldrig, om. Tänk aldrig - vad händer ifall. För de problemen som du ältar, de kanske aldrig uppstår. Gör det du vill och drömmer om, gör det du önskar och gör det nu. Det kanske inte finns en morgondag. Lev ditt eget liv och lev det på ditt eget sätt. En dag kanske du sitter här och inte kan göra det du vill. Möt problemen när de kommer, allt löser sig. Tänk inte på pengar, tänk inte på annat. Tänk på dig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0