Tell me Miss heartless, how do you do it?

Han frågade faktiskt det. En kille jag har träffat ett litet längre tag. Han sa det, att jag verkar ganska känslokall. Att jag antingen inte har känt något för honom eller att det jag har känt har varit falskt. 

Nej, jag väljer att inte känna. Att inte såras igen. Jag väljer att lämna innan jag blir lämnad. Det lärde han mig. Den där förra killen. Ni vet, Han. 

Det jag kände för honom var faktiskt väldigt äkta. Relativt starkt. Det var det, det var på riktigt. Men jag väljer bort mina känslor. Jag stänger av. Det har jag tydligen blivit bra på. Väldigt bra. 

Så sa han. Tell me Miss heartless, how do you do it?

Och jag svarade rätt obekymrat: it's easy. Get hurt once and you will know how to do next time. Känslolöst tyckte han. Men himla känslofyllt tyckte jag. Om han bara visste hur mycket känsla det var i den meningen. Hur den meningen kom rakt från hjärtat. Om han bara visste. 

Jag tror att han vet nu. För jag tror jag har sårat honom. Nu vet han hur han ska göra nästa gång. Mr heartless. 







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0