Of course I understand. The heart in you is the heart in me.

Jag drömmer om vår resa. Om 8 dagar är vi där. 

Vi gick i högstadiet. Jag och min allra bästa vän. Jessica. Hon som alltid har funnits för mig. Vännen som reste med mig till andra sidan jorden. Som uppmuntrade mig att flytta till England. Som sa att kärleken är värt ett försök, att jag skulle åka till Dubai, han kanske var den rätta. Jessica som ringde mig för att säga att hon blivit moster och fick mina tårar till svar. Som var hos mig efter en kort stund, en stund som då kändes som en evighet. Som kramade om mig och torkade mina tårar utan att säga ett ord. Jessica som har skällt på mig när jag har gjort något jag inte bör och vi som har dansat på xoy:s golv tills solen har gått upp. Så många gånger. Vi gick i högstadiet, jag och min allra bästa vän. Vi sa att vår första resa skulle bli till New york. Det blev istället Nerja. Sen blev det London. Och Grekland, Australien och Thailand. Vi reste till London igen och till Turkiet. Till Mallorca. 

Vi ville vara 21 insåg vi. Så vi kan uppleva NYC till fullo. Sen ville vi ha fast jobb för att kunna shoppa som aldrig förr. Nu är vi på väg. Om 8 dagar. Och det kan inte bli annat än fantastiskt. För vi är över 23 och har båda fast jobb. 

Det väcker redan minnen. Kommer NYC kännas som Dubai? Kommer jag sakna honom, fast vi aldrig varit där tillsammans?






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0