Our hands will only get more wrinkled

Har du någonsin känt att du är där du vill vara i livet, men att du ändå längtar till en del av livet som du vill uppnå men ännu inte har? Den där känslan av att vara kluven, av att inte riktigt veta vad som är rätt eller fel. 

Var tionde år genomgår man en livskris säger min kloka mamma. Det kanske är så nu. Att jag genomgår en livskris. 

Min manliga kollega sa, när jag pratade om detta att han också upplevt det. Fast när han var 28. Han sa att det du måste inse Maral, är att det du längtar till inte är din dröm. Det är nog deras. Du längtar till att leva alla andras dröm. 
Jag har ju inte bråttom. 

Så tänker jag att det är nog så. Jag är ju där jag vill i mitt liv. Jag gör allt jag vill. Ser allt jag vill se, upplever ungdomen. Jag har ju inte bråttom. 

Jag säger att livet efter 20 och innan 25. Det ör otroligt händelserikt. Jag har gått från flickvän till singel, från usk till ssk. Från att bo hemma till att skaffa eget. Från att vara timanställd till att ha en fast tjänst. På fyra år har jag blivit faster och moster. Två gånger om. Jag har upplevt sjukt mycket. Men har ändå mycket kvar att uppleva. 
Men jag har ju inte bråttom. 

Har du någonsin känt att du är där du vill vara i livet, men att du ändå längtar till en del av livet som du vill uppnå men ännu inte har? Den där känslan av att vara kluven, av att inte riktigt veta vad som är rätt eller fel. 







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0