Att resa till andra sidan jorden

Nu har vi landat, och om jag inte drar för hastiga slutsatser, har även jetlagen försvunnit. Någorlunda i varje fall. 
 
Vi har varit här sedan i lördags. Vi har bott i Auckland, vi har varit i Bay of Ilands, åter till Auckland. Hobbiton movie-set, med världens absolut snyggaste guide och nu har vi landat i Rotorua. Här luktar det något fruktansvärt och det har lett till existensiella frågor i mitt huvud. Hur kan man välja att bo i denna stank, hur kan man vara på en romantisk middag och fokusera på mannen framför sig utan att kvävas av odören? Ja, i övrigt är det en rätt trevlig stad. 
 
Jag drog nitlotten och fick vara först ut på Nya Zeelands gator. På gott och ont. Vi var rätt nära att krocka flertalet gånger, paniken att köra på fel sida av vägen går inte riktigt att förklara. 
 
Sen att vi har varit i Hobbiton utan att jag har sett filmerna är ju en annan historia. Det var det värt, mycket för den fantastiska utsikten. Då menar jag inte bara naturen, jag syftar även på vår guide. 
 
Ja vi har hunnit uppleva mycket på kort tid och nu är vi på väg mot en vulkan. Blir det inga fler uppdateringar vet ni att vulkanen har tagit oss.. Eller så har jag flytt med vår guide till ett annat land och vi ska gifta oss och leva lyckliga resten av livet. Eller så har vi inte wi-fi.
 
 
 
 
 
 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0