Jag gratulerar dig till att ha funnit din plats på vår jord.

"Det är här du ska vara. Dina varma händer ska syssla med detta. Du ska vara sjuksköterska, det är din grej" 

Så sa min patient till mig idag. Och en annan sa "du har så snälla händer. Om du en dag väljer att bli läkare får du gärna provoperera mig"

Det trodde jag aldrig, att jag skulle älska mitt jobb och mitt yrke så mycket. Vilken häftig känsla att svara i telefonen och säga: Maral, sjuksköterska. Och att presentera mig likadant till patienter och anhöriga. 

Min examen var underbar. Den känslan önskar jag alla. Att vara enormt stolt över det man har åstadkommit. Att 1000 personer applåderar åt tre års hårt slit. Min examen var en av de vackraste ögonblicken i mitt liv. Ett ögonblick jag sent kommer att glömma. 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0