This world is getting colder. Strangers pass by without looking you in the eyes

Det är ett nytt år. Ett nytt år. Det har bara gått fyra dagar av detta nya året. Och det har redan hunnit hända väldigt mycket. 

Det är väl så, att inför det nya året är vi alla hoppfulla. Vi drömmer. Vi önskar. Vi planerar. Det blir inte ofta som planerat. 2013 blev inte som jag trodde. Och det lär väl inte 2014 heller bli. 

Jag är hoppfull inför det nya året. Inför allt som väntar. Inför nya äventyr, nya överraskningar. Ja, till och med nya utmaningar. Livet är himla spännande. Livet har himla mycket att bjuda på. 

Jag ser fram emot alla dagar med min familj, alla människor jag ska lära känna, alla dejter jag ska gå på. Alla dansande nätter med mina vänner. Alla middagar i våra små lägenheter. Jag ser fram emot att skapa en ny karriär. Alla sömnlösa nätter. Jag längtar till alla fester jag ska gå på, till alla nya städer och länder jag ska besöka. Jag ser fram emot alla lyckliga dagar. Men även mindre lyckliga dagar, de är dessa dagar som lär mig mest, som gör mig som starkast. Jag ser fram emot sommaren, jag ser fram emot nästa höst, jag längtar till våren. Jag ser fram emot 2014. Och jag längtar till att veta hur mina relationer kommer att utvecklas. Jag tror att det här året har en hel del att bjuda på. 

2014 var året vi skulle förlova oss. Äh, jag ska hitta någon annan. Detta är kanske året jag träffar den rätta prinsen?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0