Det var en gång på andra sidan jorden

Vi satt på en liten modern restaurang i en liten stad i Sverige. Mörkret hade fallit utanför och det doftade höst i luften. Vi pratade om livets bekymmer, om det vuxna livet och om besvikelsen över män. Vi var tre vänner som pratade om drömmar. Vi pratade om gamla minnen vi skapat tillsammans och om hur vi vill att framtiden ska se ut. Vi skrattade så tårarna rann ned för kinderna. Vi skrattade åt olika stora, missplacerade ögon och åt häxor. Vi drömde om minnen vi vill skapa tillsammans.
 
Sen åkte vi hem. Höstkylan var påtaglig, jag tänkte i smyg att jag ville ha vantar. Men tanken på vad vi skulle göra en stund senare distraherade mig och jag blev varm inombords. En fredag i en liten stad i Sverige, i en varm lägenhet med tända ljus och en kopp te i handen bokade vi vårt hopp denna hösten. Vi bokade en resa till andra sidan jorden och jag räknade ut att jag har exakt två månader på mig att se Sagan om ringen filmerna. Och hela lördagen firade vi vårt kommande äventyr. Jessica, Shiva och jag. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0