Give me one good reason why I should never make a change

I tre år tänkte jag att han inte har gått vidare. Han gjorde slut. Den oskrivna regeln är att jag ska gå vidare först, innan hans samvete tillåter honom att göra detsamma. 
 
I tre år tänkte jag att han inte har gått vidare. Jag har ju gjort det. Men inte sådär, inte på riktigt. Mitt hjärta är ju fortfarande hans. 
 
I tre år tänkte jag att han inte har gått vidare. Ändå stod jag i duschen, där jag tänker som mest. Jag påmindes om att han bad mig att inte byta nummer, han skulle ringa mig. Vi skulle ju gifta oss sa han. Jag har inte bytt nummer. Absolut inte. Han sa ju, Maral vad är ett par år isär, om jag lovar dig en livstid tillsammans? Jag trodde nog på honom. Så i tre år tänkte jag att han inte har gått vidare. Jag stod i duschen och lekte med tanken på att han skulle ringa. Jag bestämde mig för att jag var över honom och inte ville ha med honom att göra mer. Kanske prata och fråga hur han mår. Man bryr ju sig in i det sista, till man tar sista andetaget. För visst är det så? Att har man en gång älskat slutar man aldrig älska.
 
I tre år tänkte jag att han inte har gått vidare. Min bror säger att jag därför har känt att han har varit lojal. Att jag har haft ett hopp. Att det faktum att han nu har gått vidare känns som ett svek igen. Att det efter tre år känns som ett nytt uppbrott. För i tre år tänkte jag att han inte har gått vidare.
 
Jag är ledsen. Inte över att han har gått vidare, men över att ha blivit ersatt. Han älskar henne, han håller hennes hand, han smeker hennes ansikte. Han kysser hennes läppar och han planerar bröllop med henne. Han kallar henne älskling, han stryker hennes hår. Han tar med henne hem till sin släkt. Han går på romantiska dejter med henne. Han älskar henne. 
 
Detta fasade jag länge, för i tre år tänkte jag att han inte har gått vidare. Detta fasade jag länge, och det var mycket värre än jag trodde att det skulle vara. Känslan att ha blivit ersatt, att inte längre ha en plats man egentligen inte vill ha. Det är en fruktansvärd känsla. 
 
Men hon är hans andra val, hon är hans sätt att komma över dig fick jag höra. Och då känns det genast bättre. Du är min första och största kärlek sa han alltid. Och idag väljer jag att tro på hans ord. 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Shari

Man slutar visst att älska och nästa gång man blir förälskad älskar man den personen för den han är och inte den man hoppas han ska vara. Men man glömmer aldrig..

2014-10-27 @ 23:24:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0