Live life when you have it

Jag inser ibland vilket fint yrke jag har valt. Vissa dagar tar det mer på krafterna än andra. Men alla möten med människor ger mig så mycket tillbaka. Jag har under den korta tid då jag fått kalla mig för sjuksköterska skapat så fina relationer med patienter, anhöriga och personal. Jag minns alla möten. Jag minns något speciellt med alla patienter. Ibland är det tufft, när de lämnar oss. Särskilt de gånger det är någon jag har skapat ett känslomässigt band till. Men jag inser att alla dessa möten lär mig så mycket. Jag är så glad över att ha valt detta tuffa, stundtals jobbiga, energikrävande, utmanande, roliga, fina yrke. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0